IsI dan KuLiT

Apapun di dalam dunia ini, dan kehidupan kita, ianya ibarat isi dan kulit di mana saling memerlukan. Jadilah seperti kulit yang melindungi sang isi yang baik, manis, cantik dan sang isi yang menggembirakan semua orang......

Thursday, March 1, 2012

Anniversary Gift

Hmmm...hari ni tanpa diduga tiba-tiba........

Lagi beberapa minit sebelum loceng  berbunyi bagi menandakan tamatnya sesi persekolahan hari ini, tiba-tiba datang la pulak my secretary. Secretary BSMM la kan, mana layak I ni nak dapat secretary....bukan B.O.S.S. Anyway, my secretary ni datang siap bagi salam bagai, ingatkan sebab nak tanya pasal fail ke, nak tanya pasal aktiviti BSMM ke dan yang sewaktu dengannya. Seperti biasa melayan student ni kenalah buat-buat jual mahal la, kang kalau terlebih-lebih peramah diorg ni naik lemak pulak,kan.

Dengan sopan santunnya my secretary said, "BONDA, nak tanya sikit boleh tak?". "Pasal apa tu Nabil?", I replied. "Nak tanya, hari ni anniversary BONDA ke?"tanya budak Nabil ni lagi.

Aku dengan muka yang pelik, dahi berkerut,aku pandang dia. (Budak tu dah gelabah dah. Mesti he thought I want to scold him. Hehehehehe...tau pulak dia cuak. Lenkali jangan amik tau hal peribadi orang eh.Dalam hati ku sudah berbunga.)

Pastu aku pun tanya, "apsal tetiba jer tanya pasal anniversary ni?Bukanlah.Hari ni bukan anniversary BONDA."(Masa ni tak perasan dia bawak hadiah.)

"Ada budak cakap hari ni anniversary BONDA,"si Nabil ni cakap lagi. "Takdalah Nabil, anniversary BONDA dah lepas dah," aku jawab.

"Bila anniversary BONDA?" dia tanya lagi. Dalam hati aku budak ni nak tanya ke, nak busy body ke, atau apa sebenarnya. Aku layan juga lagi sebab budak ni memang jenis baik dan rajin. Lagi pun kenalah tunjuk guru penyayang, beri motivasi sikit kat pelajar.

"Anniversary BONDA dah lepas dah bulan dua hari tu. ON *tut* haribulan (rahsia yer tarikhnya, nak tau jumpa personally.)Kenapa insist sangat nak tau nih?Ada apa sebenarnya?" aku beriya menanya pulak.

"Takde apa BONDA. Kitorang saja tanya," kata Nabil lagi. Dah berdialog sakan ngan my secretary ni, assistant dia plak datang rupanya tukang bawak hadiah daaa.

 "Kitorang nak bagi hadiah tapi hadiah ni kitorang buat sendiri.Takde duit la BONDA," budak jujur ni menjawab penuh tanpa ada selindung-selindung. Bila dengar dia cakap macam tu especially bab TAKDE DUIT tu, terus aku terkedu, terdiam, aku pandang je muka budak Nabil tu. Yang budak tu pun dah rasa serba salah cepat-cepat bagi hadiah, wish dan terus berlalu pergi tapi sempat jugaklah aku say thanks to him dan minta dia on behalf say thanks to the others too.

 Hehehehehe...lawak la pulak. Memula aku ingat kotak tu ada hadiah dalamnya. Rupanya..........dalam tu ada kek buatan sendiri dan penuh dengan kata-kata yang manis dan indah. ada katun-katun yang comel juga. Terasa bagai nak menitis airmata. Bukan mudah nak buat gift macam tu sebab aku yang dok tampal menampal buku rph maktab pun sengal-sengal kepala nak meng kreatif kan buku dan melukis. Same goes to this gift. Thank you guys! Memang terserlah keikhlasan you all. Pasni nampaknya BONDA kena belanja la ye? Hehehehe.....Tunggu akhir tahun la...exam first!

Tahun 2012 memang best segalanya dan kekal kegembiraan ini dan ukhuwwah ini bersama dengan orang-orang yang aku sayangi dan orang-orang yang menyayangi diri ku ini. ;)

Jom tengok hasil kerja mereka...BSMM students!
Luaran kotak..bunga tu pun diorg buat sendiri..memang kreatif.
Jangan pulak kome  bandage orang kome buat ghuper ini ye yeop!

Suka betul dengan katun muslimah tu.

Full of love and cakes. (macam tau jer BONDA suka makan kek.)

See! Full of loves and  cakes. Yummy!!!

No comments:

Post a Comment