IsI dan KuLiT

Apapun di dalam dunia ini, dan kehidupan kita, ianya ibarat isi dan kulit di mana saling memerlukan. Jadilah seperti kulit yang melindungi sang isi yang baik, manis, cantik dan sang isi yang menggembirakan semua orang......

Thursday, April 25, 2013

Legoland Malaysia



Pada Jumaat yang lepas pada 19 April 2013, saya dan anak-anak serta emak saya telah bergerak menuju ke Johor untuk pergi ke Legoland Malaysia. Tempat berhibur a.k.a sebagai taman tema yang sangat menghiburkan. Berkebetulan dengan cuti umum bagi negeri Perak bersempena Hari Keputeraan Sultan Perak yang ke 83 maka dapatlah akhirnya saya menyampaikan hajat anak-anak untuk ke taman tema tersebut. Nasib saya agak baik kerana pertama saya pergi waktu bekerja bagi negeri Johor maka tidak ramai yang datang ke Legoland. Kedua cuaca pada hari itu amat redup dan baru sahaja selesai hujan lebat di sebelah paginya. Kebiasaanya menurut cerita daripada kawan-kawan yang telah pergi ke Legoland hari amat panas di Nusajaya dan amat terik yang memerlukan minum air masak yang banyak dan perlu kepada perlindungan seperti topi atau pun payung. Kami sampai ke Legoland kurang lebih jam 12.30 tengahari.Tiket masuk bagi dewasa berharga RM140 manakala kanak-kanak dan warga emas RM110. Jom kita tengok apa yang menarik di Legoland melalui gamabr yang sempat dirakamkan sepanjang setengah hari kami berada di taman tema tersebut.
Jaws makan saya!
Horse riding.

Adik...bayar dahulu ye. Jangan panjat pagar. Salah tu.


Monorail
Taj Mahal
Eye on Singapore
Singapore
Menara KL
Lego - -  Tanjung Pelepas Johor

Memandu dengan berhemah ye sayang. Jangan jadi road bully ye.











Ada banyak lagi gambar semasa di Legoland. Untuk rujukan boleh melayari laman web berikut.




No comments:

Post a Comment