IsI dan KuLiT

Apapun di dalam dunia ini, dan kehidupan kita, ianya ibarat isi dan kulit di mana saling memerlukan. Jadilah seperti kulit yang melindungi sang isi yang baik, manis, cantik dan sang isi yang menggembirakan semua orang......

Monday, October 4, 2010

KOMUTER

Masa time raya, 16 September 2010, Khamis Busyra beriya-iya sangat nak naik ketapi katanya. Aku pun puas pikir punyer pikir dan timbang itu ini, akhirnya aku setuju nak bawak dia naik ketapi. Lagi pun aku sendiri since stay in Perak dah tk naik tren nih. Almost 4 years...quite some times jugak la kan? I was decided to take the train from Klang station and off to Pelabuhan Klang. Aku pikir sebab budak2 nih bukan boleh jalan jauh dengan public transport just like my nephew. Dulu drp Klang ke Seremban last last trip tu jadi tak best sebab dia menjerit dlm tren. So this time aku just amik short distance jer. My daughter happy and satisfied, aku pon tk penat. Aku suruh mak tunggu aku kat pelabuhan Klang. Rupanya dalam tren skrg ni ada bnyk info. Macam kempen dlm tv yg suruh membaca. Tapi yang menarik perhatian aku ialah.......................gambar di bawah ini.
"Koc wanita..."
Ini baru betul....dan memang best serta selesa........Takdelah nak berlaga dengan lelaki-lelaki yang suka mengambil kesempatan atau pun aku terpaksa mengadap dengan aksi-aksi couple2 yang memang takde segan silu langsung di depan khalayak ramai. ikut suka dia jer nak beromen dlm tren. Eventhough masih lagi kedengaran ade lelaki yang duduk dlm koc wanita tp dalam keadaan terkawal. Baguslah kerana KTMB perihatin dengan keselesaan dan keselamatan wanita.

Akhirnya..........aku dan Busyra sampai ke destinasi terakhir di Pelabuhan Klang. She was so satisfied. Next time, kita naik GBS pulak!!!!(Geng bas sekolah.....semua bas Busyra sebut GENG BAS SEKOLAH...)


No comments:

Post a Comment