IsI dan KuLiT

Apapun di dalam dunia ini, dan kehidupan kita, ianya ibarat isi dan kulit di mana saling memerlukan. Jadilah seperti kulit yang melindungi sang isi yang baik, manis, cantik dan sang isi yang menggembirakan semua orang......

Wednesday, July 28, 2010

HATI SENIPIS KULIT BAWANG

Hati senipis kulit bawang.....
Salam semua

Kenapa kulit bawang?
adakah sebab saya suka makan bawang?

oh tidak..

adakah sebab saya suke bau bawang?

em..nop!

adakah sebab ketiak die bau bawang?
siapa dia??

siapa siapa jelah..
janji bukan saya..teehee

okey..saya mengadaptasikan kulit bawang,bukan awang atau pun sawang
sebagai hati kerana kulit bawang atau nama saintefiknya yang saya pun tidak ambli tahu,adalah sangat nipis.
Kalau anda tidak percaya,
sila ke dapur, kacau ayah anda yang sedang memasak,eh emak, mintak
sebiji bawang daripada beliau, dan cuba anda kopek.
Tak payah pakai pisau pun, guna jari pun boleh
untuk membuat kulit bawang tersebut koyak, rapuh, tercabut, terkopek dan banyak lagi ter.

Begitu juga dengan hati.
Hati saya juga begitu.
Hati anda pun agaknya begitu kan kan?


*anytime boleh jatuh*

Hati saya terlalu cepat terusik
tak kisah lah usik pakai apa pun.
Saya akan cepat menangis
dan moody jika tidak dapat menangis.

Ye.. hati wanita memang ibarat senipis kulit bawang,
senang terobek,

"Janganlah berjanji pada kaum hawa ini jika tidak mampu untuk ditunaikan.
Janganlah menabur kata kata manis jika mudah melupakan,
Janganlah terlalu kasar kerana wanita bukan barang mainan."

ceeewah!

Tapi memang betul pun kan.
Wanita mana yang mahu dikasari?
Tidak ada seorang pun wanita mahu di layan secara kasar dan tidak sopan
Wanita memerlukan belaian kasih sayang, dan juga perhatian yang penuh daripada
orang yang disayangi.
Termasuklah ibu,kakak,adik, isteri, kekasih dan sape sape yang mengaku dirinya wanita.

Saya agak tersentap lah bila baca paper,
seorang wanita kena simbah dengan cuka getah di sebabkan tak nak berasmara.
Ini bukan takat kasar dan tak bersopan, ini dah kes kurang ajar gila!
Wanita tuh dah mengandungkan anak kau, dah besarkan anak kau, jaga makan pakai minum kau,
tolong lagi tambah pendapatan, ini, kau balik main judi simbah dia dengan asidd!
Gila bodoh!

Tolonglah wahai kaum adam..
sayangilah dan hargailah kaum wanita..
percayalah,
jika anda memberi layanan yang baik,
pandai memujuk, bijak mengambil hati,
wanita juga akan menghargai anda di sisi dia.
Lindungilah kauM wanita.
Pesanan daripada kementerian hal ehwal pengguna.
eh bukan
Kementerian Pembangunan Wanita Keluarga dan Masyarakat

No comments:

Post a Comment